Projekt sovy

V posledních březnových dnech jsme se ponořili do bádání o životě sov. Zjišťovali jsme, s jakými druhy sov se v ČR můžeme potkat, blíže jsme zjišťovali informace o jednotlivých sovách – jak je poznáme, čím se živí, co loví, jak se hlasově projevují, kde žijí, čím jsou zajímavé. Vymýšleli jsme pohádku či příběh, ve kterých hlavní roli hrály sovy. Zahráli jsme si soví pexeso, podívali se na film Legenda o sovích strážcích.  Vše, co jsme zjistili, jsme prezentovali svým spolužákům.

Zlatým hřebem našeho projektu byla návštěva „Sovího království“ manželů Podolských v Králíkách, jemuž předcházelo zhlédnutí televizní ukázky Toulavá kamera, v níž byly jejich sovičky představeny.  Manželé Podolští nám velice poutavě vyprávěli o sovách, seznámili nás s různými zajímavostmi ze života sov, všechny jejich sovy nám představili. Byl to úžasný zážitek, děti byly nadšené a velmi zvídavé.

DĚKUJEME MANŽELŮM PODOLSKÝM ZA BEZPLATNÉ, VELICE POUTAVÉ VYPRÁVĚNÍ A PROHLÍDKU SOVÍHO KRÁLOVSTVÍ. DĚKUJEME JIM ZA POZVÁNÍ NA DALŠÍ NÁVŠTĚVU.

Oslavy stoletého výročí vzniku ČSR na naší škole

Ve dnech 24. – 25. 10. 2018 proběhl na naší škole projekt ke 100. výročí vzniku ČSR.

Žáci byli rozděleni do pěti věkově smíšených týmu a zabývali se tím, jak se žilo v Československu po jeho osamostatnění, jak vypadal život v Králíkách. Témata jednotlivých týmů byla móda, kultura – film, knížky, hračky, jak vypadalo školství v Králíkách, jaké zde byly obchody a co si lidé mohli v dané době koupit (zboží, peníze), co se pěstovalo na zdejších polích, jaká zvířata se chovala, jací řemeslníci byli v Králíkách, jak se sportovalo, jezdilo – druhy dopravy, jak vypadaly domy, stavby v porovnání se dnešní podobou – některé stavby jsme již nenašli.

Druhý den jsme zahájili českou hymnou, poté proběhla prezentace výstupů projektu. Na závěr si děti vyzkoušely na vlastní kůži, jak se jejich předchůdci bavili ve volném čase. Cvrnkaly kuličky, hrály různé hry s bramborami (hop bramboro do košíku, závodění s bramborami), čáru, psaly perem, hrály čáru, drápky (s kamínky), cvrnkaly fazolemi, foukaly do peříčka, pinkaly si s balónky, skákaly panáka, hrály gumu, stavěly si objekty ze dřívek a hrášků.

Projekt jsme ukončili zpěvem oblíbené písničky T. G. Masaryka – „Ach synku“.