Badatelská výuka
Žáci 1. a 2. ročníku společně s žáky 7. a 10. ročníku speciální třídy bádali v lese nad mysliveckou chatou. Již při vstupu do lesa pozorovali stromy, které byly zpočátku listnaté, ale brzy se změnily v jehličnaté. Cestou pozorovali pobytová znamení zvířat (např. peříčka, oloupané šišky od veverek, stopy,…), poslouchali zvuky v lese, které nebyly jen od ptáků, ale např. od nakládání klád, zjišťovali, jaké rostliny rostou v tomto lese, zkoumali, jestli jsou pařezy mrtvé nebo živé, hledali pomocí lupy nejmenší živočichy, poslechli si příběh o sově Blance a na závěr postavili domečky pro zvířátka.
Žáci 5., 6. a 7. ročníku pátrali v lese u Amálky a klášteru. Určovali druhy stromů, hledali život v mrtvém dřevě, určovali houby.
Žáci 8. ročníku a 10. ročníku se vydali probádat orlický les za rybníkem. Hned při vstupu do lesa jsme potkali paní houbařku, nahlédli jí do košíku a dle atlasu hub identifikovali nasbírané houby. Pak jsme se snažili určit jména hub, které jsme našli v lese. Určovali jsme druhy stromů, dělali frotáž jejich kůry, ve ztrouchnivělém dřevě hledali a určovali živočichy dle klíče, dalekohledem pozorovali život v lese. Na závěr jsme nasbírali houby, kterými jsme udělali radost svým rodičům.